Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Προβληματισμοί και ανταλλαγή ιδεών από την Επικαιρότητα.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 3270
Εγγραφή: Τετ Ιαν 26, 2011 9:59 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (τ. Μπραχάμι)

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από aposal » Τετ Ιούλ 10, 2013 3:18 pm

Δημιουργείς συνθήκες πίεσης προς τους διοικούντες ώστε να μην υλοποιήσουν τις αποφάσεις τους.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Vivian
Δημοσιεύσεις: 317
Εγγραφή: Σάβ Απρ 23, 2011 1:43 pm
Τοποθεσία: Βίβιαν@Αλησμόνητες Πατρίδες

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από Vivian » Τετ Ιούλ 10, 2013 4:15 pm

Και πόσες φορές δεν έχουν υλοποιήσει οι διοικούντες τις αποφάσεις τους, λόγω της πίεσης που είχαν δεχθεί;

Τι συνέπειες είχε όλη αυτή η αναβολή;
Ω Θεέ μου! Δώσε μου την δύναμη να αλλάξω αυτά που μπορώ, την υπομονή να αντέξω αυτά που δεν μπορώ, και την σοφία για να γνωρίζω την διαφορά μεταξύ τους.

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 3270
Εγγραφή: Τετ Ιαν 26, 2011 9:59 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (τ. Μπραχάμι)

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από aposal » Πέμ Ιούλ 11, 2013 9:33 am

Εξαρτάται από το μέγεθος της πίεσης που ακεί ο λαός. Στην τελευταία μεγάλη συγκέντρωση για το ασφαλιστικό (2001) του τότε Υπουργου Εργασίας Γιαννίτση, ο πρωθυπουργός Κ. Σημιτης αναγκάστηκε να πάρει πίσω το νομοσχέδιο φοβούμενος τη δυναμική αντίδραση του κόσμου.
Αν λοιπόν ο κόσμος εξεγερθεί μαζικά εναντίον των διοικούντων κάτι θα πετύχει.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Vivian
Δημοσιεύσεις: 317
Εγγραφή: Σάβ Απρ 23, 2011 1:43 pm
Τοποθεσία: Βίβιαν@Αλησμόνητες Πατρίδες

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από Vivian » Πέμ Ιούλ 11, 2013 9:50 am

Το 2001 δεν είχαμε τροϊκανούς...
Ω Θεέ μου! Δώσε μου την δύναμη να αλλάξω αυτά που μπορώ, την υπομονή να αντέξω αυτά που δεν μπορώ, και την σοφία για να γνωρίζω την διαφορά μεταξύ τους.

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 3270
Εγγραφή: Τετ Ιαν 26, 2011 9:59 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (τ. Μπραχάμι)

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από aposal » Πέμ Ιούλ 11, 2013 9:53 am

Μάλλον δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε. Ας είναι ευλογημένο...
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
admin
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 200
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 22, 2011 11:15 pm
Επικοινωνία:

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από admin » Σάβ Ιούλ 13, 2013 10:09 am

Όσο δεν καθαρίζουμε και από έναν πολιτικό δεν γίνετε τίποτα.
Πρέπει να αντιδράσουμε να καθαρίσουμε κανα δυο πολιτικούς να φοβηθούν λίγο.

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 3270
Εγγραφή: Τετ Ιαν 26, 2011 9:59 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (τ. Μπραχάμι)

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από aposal » Κυρ Ιούλ 14, 2013 5:28 pm

Προς σύγκρουση κυβέρνησης - Εκκλησίας λόγω Κυριακής αργίας και οικονομικού

Πηγή: Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr 13/07/13 - 19:17

Προς σύγκρουση κυβέρνησης και εκκλησίας βαίνει η κοινωνική και η πολιτική ζωή του τόπου για πρώτη φορά από την έναρξη της περιπέτειας του μνημονίου.
Μέχρι στιγμής η πολιτική του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, που συμποσούτο, στην μη σύγκρουση με την κυβέρνηση, και συμπόρευσή της σε ότι αφορά τις σκληρές πολιτικές απέναντι στο μνημόνιο, φαίνεται ότι θα λάβει οριστικό τέλος με αφορμή δύο θέματα:

Πρώτον την κατάργηση της Κυριακής αργίας και δεύτερον την ανάληψη από την εκκλησία της δαπάνης μισθοδοσίας εξ'ολοκλήρου ή μέρους αυτής.

Το Μέγαρο Μαξίμου προβληματίζεται έντονα από την απαίτηση της τρόικας να περάσει η μισθοδοσία των ιερέων από το ελληνικό κράτος στην Εκκλησία.

Το θέμα σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να συζητηθεί και στην διάρκεια της επικείμενης επίσκεψης Σόιμπλε στην Αθήνα.

Η Τρόικα ζητάει ουσιαστικά την απόλυση χιλιάδων ιερέων -για να σταλθεί στην ελληνική κοινωνία το μήνυμα πως κανένας δημόσιος υπάλληλος δεν είναι στο απυρόβλητο- αλλά η κυβέρνηση αντιδράει σθεναρά, με την δικαιολογία πως θα μείνουν αφύλαχτα τα παγκάρια και θα γίνουν έρμαιο σε εγκληματικά στοιχεία.

Πρόκειται για παλιά εισήγηση των εκπροσώπων των δανειστών, που είχε τεθεί υπ όψιν της κυβέρνησης Παπανδρέου το 2011, με βάση την οποία ο στόχος για την εξασφάλιση πρωτογενούς πλεονάσματος εξυπηρετείται με τον καλύτερο τρόπο από τη διακοπή της μισθοδοσίας κληρικών ή τουλάχιστον από τη μείωση κατά 50% των μισθών των κληρικών.

Κάτι τέτοιο θα εντασσόταν στην ανάδειξη ενός ευρύτερου διαχωρισμού Εκκλησίας – κράτους , ώστε να δοθεί το άλλοθι στον κύκλο των «εκσυγχρονιστών» του ΠΑΣΟΚ, αλλά και των βουλευτών της Αριστεράς, ειδικά της ΔΗΜΑΡ, να υπερψηφίσουν το μέτρο.

Η συγκεκριμένη πρόταση έπεσε σαν βόμβα στα επιτελεία των δυο κυβερνητικών εταίρων, με τον πρωθυπουργό και τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης να δείχνουν απροθυμία να τη θέσουν υπ 'όψιν του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου και της Ιεράς Συνόδου.

Ο μόνος που δείχνει να το σκέφτεται σοβαρά είναι ο υπουργός Οικονομικών ,Γιάννης Στουρνάρας ο οποίος εκτιμά ότι έτσι το κράτος θα γλυτώσει περίπου 200 εκατ., ευρώ το χρόνο.

Πάντως, η τρόικα θα επιμείνει στην πρόταση, έχοντας τη στήριξη υψηλόβαθμων παραγόντων της Κομισιόν.

Σήμερα οι κληρικοί, ανά την επικράτεια, υπολογίζονται σε 8.500 στην Εκκλησία της Ελλάδος και περίπου 1000 στην Κρήτη και τα Δωδεκάνησα, ενώ υπάρχουν 100 αρχιερείς με τη μισθοδοσία να ανέρχεται σε 220 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Κατ’ αρχάς οφείλουμε να δούμε πως αμείβονταν επί χρόνια οι Ιερείς και αν αυτό γίνονταν ή όχι εσαεί από το κράτος, ούτως ώστε να διαλύσουμε τον πρώτο μύθο που λέγεται κατά κόρον πως οι Ιερείς αμείβονταν πάντα από το κράτος.

Επί χρόνια λοιπόν η μισθοδοσία των Ιερέων κάθε άλλο παρά γίνονταν από το κράτος. Διότι το «βάρος» αυτό το είχαν αναλάβει οι πιστοί της κάθε ενορίας, οι οποίοι έριχναν τον οβολόν τους για τον Ιερέα όταν προσέρχονταν στην Θεία Λειτουργία ή κανόνιζαν κάποια τιμή με τον Ιερέα όταν επρόκειτο να τελεστεί κάποιο μυστήριο Γάμος, Βάπτιση κ.λ.π.

Υπήρχαν βέβαια και Ιερείς – συνήθως σε αγροτικές περιοχές – οι οποίοι αμείβονταν σε είδος δηλαδή από τα προϊόντα που τους έφερναν οι πιστοί. Κατάλοιπο λοιπόν του παραπάνω τρόπου αμοιβής των Ιερέων είναι να δίνεται και σήμερα από το πιστό ένα Χ ποσό στον Ιερέα όταν τελεί κάποια ιεροπραξία π.χ. τρισάγιο στους τάφους των κοιμητηρίων.

Από την 1 Οκτωβρίου 1945 οι ενοριακοί Ναοί απαλλάσσονται από την υποχρέωση της καταβολής της μισθοδοσίας των Ιερέων γιατί αναλαμβάνει πλέον η Πολιτεία την μισθοδοσία αυτών, κατόπιν συμφωνίας που επήλθε μεταξύ αυτής και της Εκκλησίας. Και το ερώτημα που τίθεται ευθύς αμέσως είναι.

Τα κονδύλια που θα χρειαστούν για την αμοιβή των κληρικών τα αναλαμβάνει εξολοκλήρου το κράτος, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που μόλις η Ελλάδα είχε εξέλθει από ένα καταστροφικό πόλεμο και παντού κείτονταν ερείπια, τα οποία έπρεπε επειγόντως να ανοικοδομηθούν για να βαδίσει και πάλι τον δρόμο της προόδου; Όχι βέβαια; Τα κονδύλια για την μισθοδοσία των Ιερέων, τα αναλαμβάνει πάλι η Εκκλησία – μέσω του οβολού των πιστών τέκνων της βέβαια – διότι υποχρεούται ο κάθε ενοριακός Ναός να καταβάλει εισφορά 25% επί των ακαθαρίστων εισπράξεων στην οικεία Οικονομική Εφορία.

Έτσι τα Εκκλησιαστικά Συμβούλια ήταν υποχρεωμένα ανά τρίμηνο να καταβάλουν στο Δημόσιο Ταμείο την εισφορά του 25% επί των ακαθαρίστων εισπράξεων, αλλιώς υπήρχε ο κίνδυνος να μην πληρωθούν ούτε οι μισθοί ούτε οι συντάξεις όσων Ιερέων δεν κατέβαλαν ή απέκρυπταν την αντίστοιχη εισφορά.

Προϊόντος του χρόνου η απόδοση της εισφοράς του 25% στο Δημόσιο έγινε 35%, η οποία εισπράττονταν ανελλιπώς όλα αυτά τα χρόνια μέχρι της πρόσφατης κατάργησής της το 2004.

Άξιον προσοχής και παρατηρήσεως είναι, πως όλα αυτά τα συναπτά έτη η Εκκλησία εκτός της εισφοράς του 25% και μετέπειτα 35%, απέδιδε και αποδίδει στο κράτος και:

Φόρο από τις εισπράξεις ενοικίων διαφόρων οικημάτων και αγρών που έχει στην κατοχή της.

Φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας.

Άξιον προσοχής και παρατηρήσεως επίσης είναι, πως όταν το Κράτος πήρε το 1949 για ΤΡΙΤΗ ΦΟΡΑ την Εκκλησιαστική Περιουσία ΣΥΜΦΩΝΗΣΕ ΝΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΘΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ.

Όμως αιτία πολέμου αποτελεί και η κατάργηση της Κυριακής αργίας, με τους Μητροπολίτες Αιτωλίας και Ακαρνανίας, και Πειταιώς, Κοσμά, και Σεραφείμ, να βγάζουν τα "μαχαίρια" δείχνοντας ότι δεν πρόκειται να ανεχθούν άλλες υποχωρήσεις και φέρνοντας βέβαια την πίεση στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, ο οποίος θα αναγκαστεί να αντιδράσει πιο δυναμικά.

Μάλλιστα ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, προχώρησε πιο πέρα από την απλή νουθεσία, και ξεκαθάρισε ότι κανεις βουλευτής που θα ψηφίσει υπέρ της κατάργησης δεν θα ξαναπατήσει το πόδι του σε εκκλησία του Πειραιά, κάτι που μετράει πολύ για τους βουλευτές, καθ'ότι στις μεγάλες συναθροίσεις βρίσκουν την εκλογική τους πελατεία, και μια τόσο ξεκάθαρη και ηχηρή "πόρτα" από τον Μητροπολίτη θα τους στοιχίσει σε ψήφους, αλλά και σε κύρος, καθότι ακόμα δεν έχουν μάθει να τους διώχνουν και να τους ρεζιλεύουν με τόσο απόλυτο τρόπο.

Οι επόμενες μέρες θα είναι κρίσιμες, ήδη η κυβέρνηση αυτή έχει χάσει μεγάλο μέρος της δυναμικής της, και κανεις δεν είναι σίγουρος ότι μπορεί να επιβιώσει από μια σύγκρουση με έναν θεσμό όπως της Εκκλησίας.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 3270
Εγγραφή: Τετ Ιαν 26, 2011 9:59 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (τ. Μπραχάμι)

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από aposal » Κυρ Ιούλ 14, 2013 5:31 pm

Σχετικά με την ανακοίνωση του Μητρ Σεραφείμ βλέπε: viewtopic.php?f=17&t=4091&view=unread#unread
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
ΜΙΧΣ
Δημοσιεύσεις: 511
Εγγραφή: Τετ Μαρ 14, 2012 2:49 pm

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από ΜΙΧΣ » Δευ Ιούλ 15, 2013 12:49 am

ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΓΕΡΜΑΝΟ...
Ανοιχτή επιστολή Μ.Γλέζου: "Ανιστόρητε κύριε Σόιμπλε, δεν επαιτούμε. Απαιτούμε"
14/07/13

Ανοιχτή επιστολή με την οποία απαιτεί να διευθετηθεί το θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων, του αναγκαστικού κατοχικού δανείου και των κλεμμένων ελληνικών αρχαιοτήτων που εκτίθενται στα γερμανικά μουσεία έστειλε στον υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ο Μανώλης Γλέζος, με αφορμή την επίσκεψή του στη χώρα μας στις 18 Ιουλίου.
Η εφημερίδα RealNews δημοσιεύει την επιστολή η οποία έχει ως εξής:

«Κύριε Σόιμπλε,

Θα θέλαμε να σας καλωσορίσουμε στην Ελλάδα, αν ερχόσασταν ως φιλοξενούμενος. Αλλά έρχεστε σαν επικυρίαρχος. Και δεν το δικαιούστε. Έτσι θα αξιοποιήσω την πείρα δύο περισσότερων δεκαετιών ζωής, για να σας υπενθυμίσω ότι οι λαοί δεν έχυσαν το αίμα τους για μια Ευρώπη της δυστυχίας, του αυταρχισμού, της ανεργίας και της πείνας. Πιστέψαμε ότι η βελτίωση της ζωής όλων, νικητών και ηττημένων, ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος για μια Ευρώπη των πολιτών της και της ειρήνης. Γι’ αυτό και η φτωχή και καθημαγμένη Ελλάδα ήταν ανάμεσα στις χώρες που δάνεισαν το 1953 την ηττημένη Γερμανία, προκειμένου να ανακάμψει.

Τον περασμένο Απρίλιο με αναγκάσατε να σας χαρακτηρίσω ανιστόρητο, όταν χαρακτηρίσατε μη νόμιμες τις διεκδικήσεις μας.

“Η επανάληψη είναι η μητέρα της μαθήσεως” έλεγαν οι Λατίνοι. Σας επαναλαμβάνω λοιπόν ότι δικαιούμαστε και θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε:

-την επιστροφή του αναγκαστικού δανείου,
-τις επανορθώσεις λόγω βλαβών στις υποδομές της χώρας και
-την επιστροφή των κλαπέντων αρχαιολογικών θησαυρών.

Δεν θα επαναλάβω τα ποσά γιατί τα γνωρίζετε πολύ καλά. Είναι αυτά που επιδίκασε το 1946 η Διασυμμαχική Επιτροπή υπέρ της Ελλάδας. Και για
ακόμη μια φορά θα σας το πω: Δεν επαιτούμε. Απαιτούμε. Δεν επιζητούμε εκδίκηση αλλά δικαίωση».
http://www.defencenet.gr/defence/item/% ... E%BC%CE%B5
«Αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εν όλη τη καρδία σου και εν όλη τη ψυχή σου και εν όλη τη διανοία σου αύτη έστί πρώτη και μεγάλη εντολή. Δευτέρα...αγαπήσεις τόν πλησίον σου ώς σεαυτόν έν ταύταις ταίς δυσίν εντολαίς όλος ο νόμος και οι προφήται κρέμανται»

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 3270
Εγγραφή: Τετ Ιαν 26, 2011 9:59 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (τ. Μπραχάμι)

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευση από aposal » Δευ Ιούλ 15, 2013 10:07 am

Μπράβο στον Μανώλη Γλέζο! Αυτά ακριβώς είναι τα λόγια ενός Έλληνα. Δέστε πόσο πολύ διαφέρουν από τις σιχαμερές, προδοτικές και ανήθικες κουβέντες των κυβερνώντων.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Απάντηση

Επιστροφή στο “Επικαιρότητα”